dilluns, 8 d’abril del 2013

EL COMPLEMENT PREDICATIU


Frase dita per una professora  de llengua i literatura espanyola durant una reunió del professorat en un centre educatiu de secundària:

No cal que els alumnes sàpiguen què és un complement predicatiu.  Només necessiten saber llegir i escriure bé.  (...) Una manera efectiva de treballar una redacció és dedicant-li fins a tres setmanes al text.  Això ho tinc demostradíssim a la meva tesina.

Comentari (sempre criticable, és clar):

És cert que algú que estigui estudiant necessita saber llegir i escriure eficientment.  Ja la meva àvia era una gran defensora del “llegir, escriure i les quatre regles”.
No oblidem però, que estem parlant d’un centre de secundària.  És a dir, els alumnes que hi van a estudiar a aquests centres ja han passat per l’ensenyament preescolar i primari, o se suposa que se’ls ha ensenyat a llegir i a escriure, els conceptes matemàtics bàsics a part de cultura general a partir de les altres assignatures.  Així, doncs, quan un alumne trepitja un centre de secundària, ha d’estar preparat per fixar la seva llengua i per perfeccionar totes les habilitats intel·lectuals que un ensenyament secundari conté al llarg de quatre anys: aprofundir en les llengües oficials (Català i Castellà), una o dues llengües estrangeres, matemàtiques, ciències socials, ciències naturals, etc.  En definitiva, ciències humanes i experimentals.
Molts d’aquests alumnes passaran a fer estudis post obligatoris (Batxillerat, Cicles Formatius, Universistat, etc).  Estareu, doncs, d’acord amb mi que, per tal de poder cursar aquests estudis, es necessita molt més que saber llegir, escriure i les quatre regles... o no?
Perdoneu, no he acabat de dibuixar el perfil del personatge:  no només és professora de llengua i literatura, també se suposa que és Cap d’Estudis del centre de secundària on treballa.

1 comentari:

  1. Esclar.... saber el C.Predicatiu serveix tant com saber la taula periòdica, quan comença l'Edat Mitjana o quines són les parts d'una cèl·lula. Seguint aquest raonament, no caldria ensenyar res, és a dir, cap contingut i només ensenyar a llegir i a escriure sobre res en particular. Té lògica. Però és lamentable i fa peneta.

    Carles M.

    PS: Molt divertit el bloc. Llàstima que sigui tan real.

    ResponElimina